Tuesday, June 5

KISAH PASANGAN SEMUT

                                
                                    seekor kerangga mulakan melangkah mencari rezeki

                                
                                   kerangga duk pikir..arah mana nak pegi..kanan ke kiri?

                                
                                             macam manusia..kerengga pn ada hari dia buntu..

                                
                            keputsan telah dibuat..sang kerengga ke kiri moga2 ada rezeki disana..


                                
                   di pertengahan jalan.. kerengga ni jumpa JKK (Juru Kemudi Kerengga)..wakaka




                                 
                                     dari jauh sang kerengga nampak rezekinya untuk hari ini..




                                 
                     slow2 kerengga itu mendekati rezeki yang sedang dinikmati oleh kawan2nya..




                                 
                                      makin lama makin dekat..tap masih rasa malu2..




                                 
                                            akhirnya..gilirannya pula untuk makan..
                                      rezeki memang sudah dijanjikan oleh Allah SWT..




                                
                                                        sebiji nasi dimakan ramai2..




                                
                                tengah sedap melahap..datang cucunya tumpang makan sama..


                               
                                  bila dah kenyang..kerengga pun beredar untuk pulang..
                                   di pertengahan jalan..teringat isterinya belum makan..




                                
                                                           suami yang baik..
                                                  tak akan lupakan isterinya..




                                
                                           kerengga pun pulang dengan hati yang riang.


                                
                                                                   halangan di atasi..




                                
                                                                   lurah dituruni..


                               
                                                sebaik sahaja sampai ke kampungnya..
                                                    kelibat isterinya mula kelihatan..
                                      si isteri manjamah rezeki yang dibawa pulang suaminya..




                                

si isteri makan sampai tak larat nak berdiri tegak..
tapi perut si isteri tetap slim..
terima kasih kepada suami yang bersusah payah setiap hari..
mencari rezeki yang telah dijanjikan oleh Allah untuk maklukNya..





p/s: sebenarnya ada cerita disebalik cerita ni... kalau korang hayati korang akan paham maksud tersirat dan tersurat.. ; p


sumber: ustaz azhar idrus




















Sunday, June 3

SURAT PERJANJIAN TERBAEKKKK


            

Perrgghhhh kecik2 dah pandai buat perjanjian.. besow2 nanti cmne la..huhu hebat la budak2 zaman sekarang.. salute cik cendawan..haha

boleh tiru ni..perjanjian yang sah..siap ade saksi tuh..hebatt..

p/s penaja: besow2 nanti jangan ko jadi along sudah la adik oii.. : )


JAWATAN KOSONG!!!






Oleh kerana Ajoi selalu  mintak kerja dan selalu jugak xpernah dapat kerja ..dia hampir putus asa..dan di bertekad ini kali terakhir dia nak mohon kerja kosong di satu company ni.. dan dia terfikir untuk membuat kelainan untuk permohonannya kali ini. dengan tujuan akan diberi perhatian kepada permohonan nya itu..


Name: Ajoi


Age: Still young


Sex: Still under age!


Religion: I only have experience praying my cat which dead last year


Race: I love race..How do u know?


Nationality: I don't like Nationality..I prefer Sanyo


I/C no: I have I/C you know! 


Tel no: FYI, I have tlephone..Nokia 3310


Address: Kg Buloh


City: Nurhaliza??


Postcode: I never post anything


Country: I love travel to London


Status: Secret


Email address: yahoo


Education background: My teacher said,not bad


Working experience: last week, I got sell pirate VCD


Father's name: bapak


Mother's name: mak


Expected salary: As much you can pay 


When can start work: Depend on my mood


Highest qualification: very high


Grade: very high


College/ University: College 


Signature: can I use chop??







SERAM..SEBAB PENJARA PUDU DITUTUP


                                         
                                         pudujail
Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2
tertentu sahaja…Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil “Bilik
Terakhir”. Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.
Dinamakan “BILIK TERAKHIR ” adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat
sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung..
Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap,menangis,menjerit, bercakap seorang diri dan
berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana
dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.
Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan,
mereka sering terdengar suar a-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.
Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik
itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula. Ramai bomoh dan pawang yang
dipanggil bagi memulihkan biliktersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam
dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram
kerana mati mereka ditali gantung.
Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang
berhampiran dengan “Bilik Terakhir” itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak
kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.
Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing
hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu?
Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.
Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil
ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika terlihat akan
kambing tadi. Apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba
mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,
“Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak
sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan
kauuu yang punyaaaa ” ” mannnnnnnnnnnnn
belon yang punyaaaaaa ” Ha Ha Ha Ha
Ha ” Yaaaaaaa, mannnnnnnnnnn belon yang
punyaaaaaa … ”
udah tuuuuuuuuu.. …… peeee buat keja…….. ……… …..
Tahniah kerana minat membaca. : )