Saturday, August 4

PRU13..PANASSSSS...



hmm itula topik yang akan difamouskan CC hari ni...hehe  rasanye CC still kecik lagi untuk membuat pilihan mengundi walaupun muka ni dah boleh jadi mak orang..hehe apasl cepat sangat masa berlalu.. dah pn capai umor 21 dan dah boleh mendaftar untuk mengundi.. CC sekarang dalam proses pemantauan parti yang yang ada di Malaysia ini.. banyak sangat parti kan.. melalui persembangan CC dengan member2 CC yang lepas2.. kebanyakan orang muda sekarang tak berminat untuk mengundi... ini kerana politik di Malaysia semakin hari semakin kotor..

kalau dulu asalnya nak memperjuangkan nasib bangsa Malayu, nak memartabatkan Islam, nak bela nasib rakyat.. tapi kebelakangan ni semua tu dah jadi macam bukan isu utama.. yang diorang tahu nak  mengata sesama sendiri dan mencari salah dan membuka pekung masing2.. CC xde la cakap sokong mana2 parti tapi tolong la kembali kepada tujuan utama kita.. Malaysia terkenal dengan negara demokrasi.. so janganla kita musnahkan pandangan orang asing terhadap negara kita..

kalau kita asyik gadoh ja xpuas hati sana sini, orang asing gelak je dengan sikap kita.. time tu la saat diorang nak kucar kacirkan kita dan dengan mudah diorang nak takluk negara kita.. bukan CC cakap kosong... dah banyak contoh negara dah yang jadi seperti itu.. nak ke negara kita dijajah sekali lagi.. cukup2 la korang wahai warga Malaysia sekalian..

So sempena bulan kemerdekaan dan lebih2 lagi bulan Ramadhan ni tolong la kita baiki sikap masing2..jangan la asyik nak menuding jari mencari salah masing2.. cubalah kita bersatu untuk membentuk satu negara yang aman dan dirahmati Tuhan..

akhir kata, SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN KE 55.. saya sayang Malaysia..


pesanan ikhlas daripada CIK CENDAWAN (CC)  :) peace no war.. 

No comments:

Post a Comment